Technologia 5 G pozostaje również nie bez wpływu na świat rozrywki, chociażby dlatego,
że możliwość połączenia ze sobą bardzo wielu urządzeń jest korzystna dla osób, które chcą
z jakichś wydarzeń skorzystać online. Stało się to szczególnie popularne w branży rozrywkowej w chwili rozprzestrzeniania się pandemii. Dlatego aktualnie firmy rozrywkowe chcą jak najwięcej na tym uzyskać i zależy im na tym, by było to dostrzegalne przez odbiorców.
Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości
Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości sprawia, że wiele spraw zyskuje nowy wymiar.
Jest to znaczące również w branży rozrywkowej. Na przykład, możliwe jest wyeliminowanie opóźnień lub przynajmniej zminimalizowanie skutków ich zauważania. Wynika to z dostępu do Internetu w czasie rzeczywistym. Docenią to na przykład gracze, dla których zmogą są lagi, czyli opóźnienia w graniu.
Ponadto można będzie wiele rzeczy robić w domu, a czuć się tak, jakby przebywało się
w konkretnym miejscu. Na przykład, można będzie gdzieś się przenieść bez konieczności podróży, uczestniczyć online w meczu na stadionie, czy przenieść się wprost do środka ulubionej gry. To jeszcze jakiś czas temu nie było aż tak rozwinięte, a aktualnie jest znacząco. I sprawia, że codzienna rozrywka stała się jeszcze bardziej interesująca. Technologia 5 G przyczyniła się też do popularyzacji filmów w postaci 4K, 8K, czy 360 stopni.
W ramach stramingu są one bowiem dostępne na wszystkich urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że oglądanie materiałów w wysokiej jakości nie wymaga już siedzenia w domu, przed telewizorem albo komputerem podpiętym do stałego łącza.
A jak wiadomo, najczęściej właśnie ogląda się wydarzenia z branży rozrywkowej.
Nowy wymiar rozrywki dla konsumentów
Szybsze przesyłanie danych, minimalne opóźnienia, a także możliwość podłączenia większej liczby urządzeń sprawiają, że 5G zaczęło wytyczać o wiele szersze horyzonty niż wcześniejsze technologie. Jako że pandemia wręcz wymusiła radykalną metamorfozę
w przebudowaniu wielu modeli biznesowych, to działalność z użyciem wydajnej sieci przyniosła szansę rozwoju ofertom z różnych sektorów. Media i rozrywka to branże,
jakie też sporo na tym skorzystały i mogą nadal to robić.
Rosnące wymagania odnośnie rozrywki online
Użytkownikom sieci stale wzrastają wymagania odnośnie tego, jak ma wyglądać rozrywka online. Internauci przyzwyczajeni do wielofunkcyjności smartfonów doceniają to,
co przynosi technologia 5 G i równocześnie dbają o to, aby wszystko w jej zakresie było odpowiednio dopilnowane. Dlatego tak duże znaczenie ma dla nich transfer danych.
Oczywiście, żeby można było w pełni wykorzystać potencjał 5 G należy mieć odpowiednio dopasowany smartfon. Tylko wtedy możliwe jest uzyskanie realnych korzyści,
wynikających z użycia 5 G w celach rozrywkowych. Nie da się ukryć, że najnowsza technologia sprawdza się świetnie i przynosi przyjemności użytkownikom.
Wszystko tutaj zależy nie od wydajności sieci, lecz od wydajności urządzenia mobilnego.
Odbiorcy liczą na to, że w większym stopniu rozwinie się cyfrowa rozrywka pod kątem interakcji, a nie tylko tego, co mogą zobaczyć osobiście. Jest to jednocześnie podpowiedź dla twórców filmów i seriali, którym powinno zależeć na złapaniu kontaktu z potencjalnym odbiorcą. Pozyskanie tak korzystnej łączności jaką jest 5 G może to w pełni zagwarantować.
Rozrywka w wersji mobilnej
5 G pozwala na to, by rozrywka mogła zaistnieć w wersji mobilnej.
Technologia strumieniowania pozwala na oglądanie treści wideo niezależnie od tego,
gdzie się przebywa. Zapotrzebowanie na sieć pozwalającą na konsumpcję cyfrowej rozrywki w opcji mobilnej stale rośnie. Aktualnie już czymś standardowym jest, że na smartfonach ogląda się dłuższe filmiki, czy słucha muzyki. Użytkownicy oglądają koncerty i seriale. Można spodziewać się, że trend ten będzie stale rosnąć. Rozwijanie się 5 G pozwala na transmitowanie koncertów oraz festiwali muzycznych bez ryzyka przerwania emisji.
Co więcej, jakość tych transmisji jest taka sama, jak gdyby przebywało się w studio.
5 G wpływa także na popularność aplikacji wykorzystujących VR, a więc rozszerzoną rzeczywistość.